fredag 6 mars 2009

Visa dig stark i lågkonjunkturen…


Lågkonjunkturen ligger som en blöt filt över företagssverige och det är lätt att dras med ner i deppigheten. Det är dock nu vi ska satsa och visa både konkurrenter och kunder att vi minsann är starka och satsar trots omständigheterna.
Det är ett väl beprövat knep att satsa i när det går sämre för att få fart på hjulen igen. Det är därför viktigt att visa att ni finns och är starka. På så sätt kan ni vinna de där viktiga marknadsandelarna som i den kommande högkonjunkturen (joo, den kommer att komma tillbaka!) kommer göra er starka.
Det är i lågkonjunkturen vi bygger upp och utvecklar våra idéer så att vi är redo när hjulen snurrar igen.

Att ställa ut på mässor passar därför extra bra nu. Utnyttja det faktum att det finns lite mer tid till att planera och forma ett superdeltagande på mässan. Det är ju dessutom inte bara ni som har mer tid utan även era kunder och potentiella kunder, så genom inbjudningar kan ni komma att träffa de där som annars har för lite tid.Mässor är ett perfekt medium i lågkonjunkturen att visa er starka för marknaden och ett ypperligt tillfälle att bygga relationer som gör att era hjul kommer börja snurra tidigare än andras…

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar