Var häromdagen på en stor internationell kongress med tillhörande mässa.
Att idéerna är många till att få besökare att stanna till i sin monter vet ju alla redan. Det gäller ju att få några värdefulla minuter med besökaren för att kunna bedöma om hon eller han kan ha något intresse av de produkter eller tjänster man erbjuder.
En ny variant på en klassisk aktivitet hade ett tyskt företag. Här hade man i sin monter ställt in en hög ”huggkubbe” där uppgiften var att slå i en spik på så få slag som möjligt. Men varianten denna gång var att 3-5 personer gjorde detta samtidigt i turordning. Först ett slag från den ena besökaren på ”sin” spik, sen nästa besökare med ett slag på ”sin” spik osv. Den som först lyckades slå ner spiken helt hade vunnit.
I vissa grupper kände alla varandra medan i andra var de ”tävlande” okända för varandra.
Under stor munterhet bland de aktiva och även de som tittade på passade sedan de utställande företagets representanter på att ställa lite enkla frågor och därmed kvalificera sin besökare i montern för ev. vidare diskussioner.
En lika enkel som kul idé för någon att kanske testa?
/Mikael H, Stockholmsmässan
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar