onsdag 18 mars 2009

Testa, klämma, känna, smaka













Utställarna på Vildmarksmässan utnyttjade verkligen möjligheterna att låta besökarna få testa deras produkter. I ena hörnet fick man testa på att klättra på klättervägg hos NaturCraft och i andra hörnet fick man smaka på knäckebröd från Dalarna. För att dessa aktiviteter ska fungera bra och locka människor in i montern så är det otroligt viktigt att göra det enkelt för besökarna. Om det är många som vill prova just er aktivitet så var noga med att visa att ni har sett de som vill prova, bara genom enkel ögonkontakt. Om det inte är så mycket folk så se till att vara proaktiv och gå ut och ta tag i folk som ser ut som de skulle vilja prova. Nyckeln är dock att göra det enkelt för besökaren, var övertydlig med vad det är som gäller i er monter med vad man får ta och se till att ni är de som tar första kontakten med de som vill prova på er aktivitet.

/Ellen 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar