Jag har varit inne på det förut och nu har jag fått det bekräftat. Att ha en rolig aktivitet för barnen gör att föräldrarna stannar och väntar på att barnen vill gå vidare. Då kan man som utställare ta chansen att prata med föräldrarna.
Fritidsresor gjorde detta på ett jättebra sätt. Barnen fick t-shirtar med Bamseklubben på, smaka på dunderhonung och ta kort med Bamse. Montern var full av både vuxna och barn. Det ger ett bra intryck till föräldrarna när man tar hand om deras barn och finns det några bättre ambassadörer än barn som kommer vilja träffa Bamse igen på Mallorca? Jag hörde flera gånger på mässgolvet hur barn ville gå tillbaka och träffa Bamse. Dessutom var personalen otroligt duktiga på att visa att de fick t-shirten så ingen behövde tveka på vad som gällde.
En liten flicka som provade dunderhonungen fick frågan om hon kände hur stark hon blev. Hon tittade kritiskt granskande tillbaka på killen som gav henne honungen och skakade på huvudet. Så man kan inte lura barn :D
/Ellen
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar