tisdag 24 mars 2009

Cash is king!

På Turmässan i Göteborg besökte jag en monter som var riktigt bra, jag har ingen koll på förarbetet, inbjudan etc, men som monter betraktat var den perfekt och det inkluderar monterpersonalen samt aktiviteterna.

Det är Forex monter jag pratar om och med sina finurliga och tydliga budskap som ”Cash is king”, ”Mer valuta för pengarna” och rolig aktivitet som mer eller mindre alla ville delta i blev denna monter en klar mittpunkt på mässan.

Tävlingen i montern gick ut på att man skulle gissa hur många dollarsedlar det fanns i en glasskål, sen var det dragning senare på dagen och i samband med det höll Forex kort information innan vinnaren presenterades. Vinsten var dollarsedlarna.

Små saker som gul juice och godis i gult papper som matchade resten av allt i montern som var gult, den gulklädda och glada monterpersonalen stack verkligen ut på mässan.


Montern var öppen med en bar i mitten som alla besökare kunde samlas runt, i baren var tävlingen i centrum och monterpersonalen informerade tydligt om tävlingen och delade ut pennor och talonger.
En liten sak som jag saknade här var dock några frågor på tävlingstalongen om Forex, det hade varit ett ypperligt tillfälle att få besökaren att engagera sig lite mer och dom rätta svaren kunde man ha tagit i samband med informationen om Forex vid dragningen.

Monterpersonalen var på tårna hela tiden och ingen besökare gick miste om deras glada leende och engagemang. Kläderna lyste som vårsolen och syntes väl blanda alla besökares grå-blå-svarta vinterkläder.
Aktiviteten, gissa dollarsedlar, tydlig koppling till Forex, skapade stort intresse hos besökarna, vem vill inte vinna pengar?


Dragningen hade naturligtvis stor uppslutning och man kunde se ute i mässgångarna hur folk strömmade till Forex monter där dom hade förberett en kort information om Forex innan prisutdelningen.

Grattis Forex till bra och genomtänkt mässdeltagande!

/Ulrika

1 kommentar:

  1. Men är det så bra att ge ut pengar till besökarna? Kan man göra det?

    SvaraRadera