tisdag 31 mars 2009

Följ upp - men gör det rätt!

Efter att jag som besökare varit på en mässa brukar det trilla in några uppföljningsmail i inboxen. I detta mailet har man som utställare alla möjligheter att göra det personligt, påminna om budskapet samt förmedla allmän good will. Några tips inför uppföljningsbrev:

- Försök skapa igenkänningsfaktor, dvs använd samma design på brevet som ni hade i montern.
- Befäst ert budskap igen.
- Locka med att delge svaren på tävlingen på hemsidan.
- Glöm inte att tacka för besöket!
- Skriv ett bra meddelande i ämnesraden.
- Se till att inte alla adresser syns utan bara mottagarens.

Syftet med uppföljningsbrev är inte att bara göra reklam utan att få besökaren att känna sig ihågkommen utav er. Få era besökare att känna sig som era vänner, för vem vill inte handla utav vänner!

//Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar