måndag 2 mars 2009

Att använda sig av en mässa som besökare

Läste häromdagen i NyTekniks nätupplaga från januari 2008 en intervju med Johan Wall på Enea. I artikeln beskriver Johan hur man förberedda sig inför ett besök på förra årets telekommässa i Barcelona.  Johan beskriver telekommässan i Barcelona som "den mest effektiva kontaktytan som finns. På fyra, fem dagar kan man träffa 15 olika kunder, och det skulle krävas långa resor och andra arrangemang annars." En månad innan mässan hade han bokat upp halva sina dagar och totalt åkte man i år tio-femton olika personer från Enea till mässan. T.ex. åkte folk från FoU, försäljningen och deras produktledningar som arbetar med framtida produktplaner. På frågan om hur kul han tycker att mässan är på en skala från ett till 10 svarar Johan "Det är en åtta. Det är jättekul att träffa kunderna, och känna energin och dynamiken på mässa. Men man är där tillsammans med flera hundratusen andra människor, och det är trångt, och det är smutsigt och det är bullrigt, och det är svårt att få bord på restaurangerna. Men det är ett oerhört bra sätt för att bredda sin kontaktyta.". Jag kunde inte sagt det bättre själv:)

/Mikael

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar