fredag 6 mars 2009

Fåglar & grodor

Var i Malmö igår på Hem o Villa och Skånsk Trädgård. Årets tema på mässan är ”Grönt är Skönt” och det var precis så jag upplevde det när jag klev in från en blåsig och kall parkering in till mässan.

Inne i trädgårdsdelen hade verkligen de flesta utställarna lyckats med inspiration, kanske inte svårt att göra när man har hela montern full av vackra gröna olivträd och vårblommor tillsammans med ljuslyktor och trädgårdsmöbler i en grå trist månad som mars, men just då var det inte mars längre, det var vår, värme och soligt.

Mitt i all vårkänsla gick jag förbi en monter och hörde ett svagt ljud av fågelkvitter. Detta fick definitivt mig att stanna upp extra länge, lyssna och drömma mig bort, dessutom var det rysligt nära att en söt trädgårdsgroda fick åka med hem till Jönköping. Tyvärr satte bristen av kontanter stopp för detta.
Dessa grodor fanns dock i fler montrar, men det var fågelkvittret som gjorde just denna grodan så speciell.

Tänk vad lite kvitter kan göra…

Fundera på vilka sinnen du kan påverka i kombination med dina produkter eller tjänster som kan få besökaren att komma i rätt stämning.

/Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar