onsdag 30 september 2009

Twitter för att hjälpa besökarna

Jag läste precis en artikel i Svenska Dagbladet om mässfetma... den gällde mot all förmodan inte allt godisintag. Rebecka Åhlund, skribent på Svd, besökte Bok och Bibliotek i Göteborg och skriver hur hon tidigare år blivit frustrerad över att man själv driver runt på mässgolvet och får sen höra om spännande seminarier och "gratiskaffe" man missat. I år var det dock annorlunda för nu kunde man med hjälp av Twitter "kliva in på ett seminarium i en del av mässbyggnaden och samtidigt få direkta citat från ett annat seminarium".

Twitter och andra sociala medier kan alltså fungera som en marknadsföringsaktivitet innan mässan. De kan också fungera som meddelare vad det är som händer i er monter, eller kanske tipsa om seminarier eller liknande som ni som utställare skulle vilja rekommendera era besökare. Ytterligare ett sätt att hjälpa era besökare att navigera rätt på mässan.

/Ellen

1 kommentar:

  1. De hade också en storbildsskärm med där alla tweets som handlade om bokmässan löpande uppdaterades. :-)

    SvaraRadera