tisdag 1 september 2009

Det som mäts blir gjort!

Många säger att det inte går att mäta effekterna av ett mässdeltagande.
Det satsas stora summor pengar, tid och kraft på att mässdeltaganden skall bli så lyckade som möjligt, ändå är det många utställare som egentligen inte har en aning om vad faktiskt mässdeltagandet har givet för effekter.

Visst har man en bild och man vet hur många broschyrer man har delat ut, många skyller på att det är svårt att utvärdera för att man har långa säljcykler etc, men vi tycker att det är onödiga ursäkter.
Mät ditt mässdeltagande, sammanfatta dina slutsatser och använd detta material som ett styrmedel inför kommande mässdeltaganden.

Vi har förstås en modell, den hjälper dig att få fram ett ROI (Return on investment) och den är enkel och det finns inga ursäkter till att inte ladda ner den helt kostnadsfritt här och börja använda den meddetsamma.

Dags att förvandla maggropskänslan till en siffra. Ladda ner vår ROI-modell här

/Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar