fredag 4 september 2009

Era ambassadörer

På en mässa träffar ni som utställare de som är som allra mest intresserade av en viss bransch. Till exempel så lockar en bilmässa de som är sanna entusiaster inom det området. Det är dessa personer som är "up to date" med branschen och som andra vänder sig till och frågar, t.ex. vilken bil som är den mest miljövänliga, för det är de som har kollen. 

På mässan cirkulerar alltså en massa människor som skulle kunna bli era varumärkesambassadörer, d
e som säger att just era produkter/tjänster är de absolut bästa. Björn Borg som Mikael bloggat om tidigare utnyttjar detta på ett alldeles perfekt sätt och lyfter verkligen fram dem. De pratar om Swedish Export där man kan skicka in bilder på sig själv iklädd deras underkläder, på så sätt visar de upp de som verkligen pratar gott om Björn Borg. 

Hur gör ni för att få entusiasterna inom er bransch att prata om er efter mässan. Tänk till och se till att ni blir snackisen... för det finns inget mer övertygande än någon som inte får betalt och ändå snackar sig varm om en produkt...

Trevlig helg alla mässintresserade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar