fredag 25 september 2009

Vinnare i tävlingen!

Här kommer det vinnande bidraget till vår tävling där bästa monteraktivitet skall utses.
(se tidigare inlägg, 9 sept)

Aktiviteten utfördes av ett mindre företag med liten monter på en datamässa i USA, trots liten monter och liten budget lyckades de ändå röra upp mässgolvet rejält.

De hade ordnat en tipspromenad där man fick en karta över mässgolvet och vid deras samarbetspartners och kunders montrar fick man en fråga, oftast om deras samarbete eller deras produkter.
Här fick det lilla företaget visat vilka stora imponerande kunder de hade, och som dessutom pratade gott om dem när man kom och frågade efter frågan. Otroligt trovärdig information!

Dessutom så garanterade man nästan två besök till montern eftersom man kom dit o fick tävlingstalongen o sen igen för att lämna in den. Så nästan helt utan monter o monterpersonal lyckades denna lilla spelare göra sig sedda och hörda.
/

Ofta är det svårt att ta fram bra exempel på aktiviteter för mindre budget, men självklart finns det massor att hitta på. Det här var ett exempel som vi fastnade för dels för att det är så enkelt och dels för att det är så genialt. Att ha ambassadörer (kunder och samarbetspartners) som pratar väl om ens varumärke är helt klart den mest trovärdiga och bästa marknadsföringen för alla företag, stora som små.

Vi skickar biljetter till Hem och Villamässan till Anna Friberg i Göteborg som skickade in detta bidrag.

Grattis Anna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar