måndag 31 augusti 2009

Mässa 2.0

Att använda sig av internet i mässamanhang tror jag absolut på. Men det sträcker sig långt bortom att skicka inbjudan via e-post istället för vanlig post, för att det ska räknas behövs mer engagemang än så. Ett sätt att locka yngre besökargrupper är att ha internetbaserade give aways.

Ganska länge nu har Spotify diskuterats i media, ett program där man genom datorn får tillgång till en jättestor databas med musik man får lyssna på helt lagligt. Nu kommer ett liknande program för serier och filmer, Voddler. För att få tillgång till dessa program måste man bli "medlem" och där ser jag en möjlighet för alla er utställare som är på tårna. Varför inte ge medlemsskap till dessa program till era besökare som give away. Ännu bättre är ifall det går att koppla till ert varumärke, t.ex. ifall ni är ett teknikinriktat företag skulle detta vara superbt! Inte bara upplevs ni som generösa (ni ger ju faktiskt bort musik o film för miljoner ;)), ni kommer också upplevas som up to date samt att ni hjälper människor att vara up to date och lagliga...

/Ellen

1 kommentar: