torsdag 27 augusti 2009

Mässor 2.0

Ett av de kanske mest aktuella ämnen inom mötesindustrin världen över är hur vi kan fortsätta att attrahera alla dessa människor som brukar komma. Vi vet att det personliga mötet är hetare och viktigare är någonsin, men vi vet också att tidsbristen blir allt akutare. Det kommer att bli allt svårare att få till de personliga möten som vi så intensivt behöver. För en mässutställare gäller det alltså att tänka till och kanske inte bara bjuda in via de traditionella kanalerna.

I ett antal blogginlägg under de närmaste veckorna tänkte vi på Mässguru ge tips om hur du som utställare kan använda Twitter, Facebook, LinkedIn etc för att bjuda in till din monter. Inom mässbranschen talas det idag om Online och Onlive, dvs det digitala och det personliga lever allt mer i en symbios och förstärker varandra istället för att ta kraft ifrån varandra. För en sak är klar - att sedan Samuel Morse år 1844 sände iväg sitt första budskap över jordklotet så har utvecklingen gått med raketfart och skapat mängder av nya intressanta möjligheter för dig som utställare. Så håll ögonen öppna!

/Mikael

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar