måndag 17 augusti 2009

Positiva tecken

Efter varje sommar när jag kommer tillbaka till arbetet brukar jag gå igenom alla sommarens artiklar som handlar om mässor. När jag går igenom årets skörd slår det mig att det är ovanligt många som handlar om framgångar för enskilda utställare. Jag läser om hur Storfors kommun satsat på kvällsöppen turistbyrå och tredubblat sina besöksantal. Den största utländska gruppen besökare har varit holländare och många av dessa holländare hade besökt Storfors monter på emmigrationsmässan i Holland i våras.

Jag läser om möbelföretaget Massproductions som sedan introduktionen på årets möbelmässa har fått agenter och återförsäljare runt om i Europa och USA samt Mexiko.

Jag läser vidare om Pär och Jeannie Olofsson som ställde ut med sin terasspool på Noliamässan. I en artikel i Västerbottens-Kuriren berättar de "-Det har gått över förväntan. Vi hade hoppats kunna sälja så att vi skulle finansiera omkostnaderna för att vara med på mässan. Men det gjorde vi redan första dagen."

Något håller på att hända och fortsätter det så här kan hösten bli riktigt rolig.

/Mikael

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar