fredag 28 augusti 2009

Att få ett deltagande på en mässa som pris


Den gamle fotbollsidolen Glenn Strömberg är inte bara intresserad av fotboll utan även av god mat. Sedan 2004 driver han ett eget matmärke - Glenn Strömberg Collection. Tillsammans med Antonio Polzella (tidigare världsmästare i pizzabakning) har Glenn nu startat en kampanj för att göra pizza till den självklara fredagsmaten på bekostnad av Tex Mex. Kampanjen består bland annat av en tävling där de tävlande skall ta fram ett toppingförslag till Glenns italienska pizzabottnar. Botten är med tomatsås men sedan bestämmer de tävlande om vad som skall ligga på. Tre av de inskickade bidragen (recepten alltså:)) går till final på mässan Det Goda Köket på Stockholmsmässan den 6-8 november. På mässan får de tre uttagna finalisterna sedan visa upp sitt bidrag för en jury betående av bland annat Glenn Strömberg och Antonio Polzella. Vinnaren får ta med sig en vän och åka till den lilla orten Vada vid den Toscanska kusten. Här ligger hotell och restaurang La Ventola som drivs av just världsmästaren i pizzabakning - Antonio Polzella och hans familj.

Ur en mäss- och tävlingssynvinkel har denna kampanj tre stora finesser som jag ser det:
1. Den naturliga kopplingen till en mässa (finalen sker på en matmässa).
2. Mässan gör att tävlingen får mer uppmärksamhet.
3. Kopplingen kändis - mässa (finalisterna får träffa Glenn och Antonio).

Kan du och ditt företag gör något liknande? Fundera. Fundera en gång till... Jaaaaa... så skulle vi kunna göra. När du fått en idé tag kontakt med den mässa som skulle kunna passa.

/Mikael

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar