tisdag 25 augusti 2009

Att vara tydlig

Hur uppfattas du av dina kunder när du ställer ut på en mässa? Jag hade ett samtal med en kund en gång som sa att deras monter var lyckad eftersom den smälte in så väl med de montrar som stod runtomkring. Jag ursäktar honom med att han var stressad och kanske inte helt tänkt igenom det han sa. Istället handlar det ju om att sticka ut och dessutom vara tydlig så att besökarna snabbt och enkelt får en tydlig bild av vad ni gör och vad ni står för. Kommunicera sparsamt men i termer av - detta är affärsnyttan för dig av att samarbeta med oss. Hela tiden handlar det om att hjälpa sina kunder att lyckas ännu bättre i sina affärer.

Är du osäker så genomför ett mormorstest (eller annan likvärdig person:)). Ställ din mormor framför din monter och låt henne blunda. Snurra henne tre varv tills hon återigen står med blicken riktad mot din monter. Låt henne titta på montern i tre sekunder och låt henne sedan berätta vad ni säljer och fördelarna med att arbeta med er. Lyckas hon har även ni lyckats att skapa en tydlig monter.

/Mikael

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar