tisdag 25 augusti 2009

Mässor hjälper till att öppna nya marknader

Läste just ett pressmeddelande från det svenska klädmärket Abacus som nu skall göra entré i USA. Abacus utvecklar sport- och funktionskläder med ursprung och hjärta i golfen. Abacus finns i över 20 länder men ännu inte i USA. Satsningen inleds med att Abacus för andra året i rad klär det europeiska laget i Solheim cup i olika kläder från Abacus. Kläder som byts ut varje dag. Sedan följer man upp satsningen med ett mässdeltagande.

I pressmeddelandet skriver Abacus: "- Vi är redan etablerade i Kanada sedan flera år. Med hjälp av vår nya starka kanadensiska distributör är vi nu redo att ta oss an den enorma marknaden i USA. Solheim cup är startskottet för satsningen. Därefter deltar Abacus vid världens största golfmässa i Orlando, Florida i januari och bygger de relationer som krävs för att kunna möta konsument i USA."

Att koppla samman olika event och mässdeltaganden i en stor kampanj för att nå ut på nya marknader är sedan länge en beprövad och framgångsrik metod för företag. Abacus är bara ett av många exempel. Funderar du och ditt företag på något liknande så se till att kampanjens olika delar hänger ihop och kompletterar varandra. Se också till att du utnyttjar de olika mötesplatsernas styrkor.

/Mikael

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar