Mässan är slut. Vår monter är riven. Under mässans dagar har vi haft mängder av möten i vår monter, möten som vi nu skall utvärdera. Vad blev effekterna? Självklart kommer vi att följa de registrerade kontakter vi fått. Eventuellt kommer vi också att göra en enkel attitydmätning för att se hur vårt deltagande påverkat besökarnas attityder. Men en fråga kvarstår. Blev vi (som vi hade som mål) den stora snackisen efter mässan? Vad säger besökarna när man kommer hem till sitt företag eller familj? Är man lika nöjda som vi tror eller hakade man upp sig på något annat?
Hur kan vi ta reda på detta? Ett enkelt sätt är att söka bland alla bloggar som finns. Många har säkert besökt mässan och förmedlar sina intryck efteråt. Nämns vi? I vilka ordalag? Och dessutom, vad säger man om våra konkurrenter? Här kommer några tips på sökmotorer och andra hjälpmedel som kan fungera som dina öron mot bloggvärlden.
- sökmotorer för blogginlägg t.ex. www.twingly.se eller http://blogsearch.google.se
- bilder finns på http://www.flickr.com
- filmer finns på http://www.youtube.com
Lycka till:)
/Mikael
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar