tisdag 13 oktober 2009

Reklambyråer och mässor

Träffade en reklambyrå i fredags som verkligen sjöng mässornas lov. Hennes tre största argument till varför hon ur ett reklambyråperspektiv var så förtjust i mässor var:

1. Sätter press på kunderna att bli klara i tid. Broschyrer, annonser, produktlanseringar. Mässor fungerar ofta som en verkningsfull deadline som inte kan överskridas. (Något som för övrigt var en starkt bidragande orsak till varför en monterbyggare fick ett kontrakt som förnyare av restauranger för en större snabbmats-kedja. Snabbmats-kedjan hade goda erfarenheter av monterbyggares förmåga att hålla deadlines).

2. Innebär en massa uppdrag för reklambyrån (inbjudningskort, pressreleaser, broschyrer etc)

3. Ett effektivt sätt att få till personliga möten.

Vad tycker din reklambyrå om mässor?

/Mikael

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar