När det gäller Twitter så användes den s.k. hashtaggen #bokmassan av alla Twitter-användare som tyckte till om mässan. Här samlas fortfarande länkar från utställare och författare, besökare och alla som har synpunkter om mässan. Under mässan fanns dessutom, vid entrén, en skärm som visade alla åsikter. I en artikel i nwt.se uttalar sig Tomas Belfrage, som är ansvarig för monter- och utställningsverksamheten på mässan: " - Vi använde det för att skapa ett sug hos besökarna. Men också för att informera om i vilken monter det var signering.... Twitter på bokmässan blev en dubbelflip." Och nu efter mässa när alla böckerna packats ner så fortsätter diskussionerna.
För dig som är utställare är det ett utmärkt exempel på hur du:
1) Via samarbete med en arrangör kan bli en del av den totala diskussionen efter mässan.
2) Kan skapa en egen Facebook-sida som är kopplad till det egna mässdeltagande samt via Twitter hålla dialogen levande. Online Onlive.
/Mikael
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar