torsdag 8 oktober 2009

Hur monterpersonalen kan förstöra ditt mässdeltagande

Bra monterpersonal kan rädda ett i övrigt halvrisigt mässdeltagande, men en halvrisig monterpersonal kan aldrig räddas av en bra monter eller inbjudningskampanj. Monterpersonalen är den överlägset viktigaste länken i hela kedjan. Den amerikanske mässexperten Tim Patterson har listat sju sätt på hur monterpersonalens agerande kan förstöra ett helt mässdeltagande.
1. Äta i montern (ingen vill komma och störa)
2. SMS:a eller tala i mobiltelefon (visar tydligt för mässbesökarna att de kommer i andra hand)
3. Inte kunna besvara besökarnas frågor (eller erbjuda att låta dem komma i kontakt med någon som kan)
4. Internmöten i montern
5. Ge felaktiga svar på frågorna (värre än att inte kunna besvara dem alls)
6. Dålig personlig hygien
7. Dålig attityd

Hur ser det ut bland din monterpersonal? Uppvisar dom inte något av dessa symptom - gratulerar. Du har skapat en kår med starka varumärkesambassadörer. Uppvisar dom ett eller flera av dessa symptom - lugn det går att åtgärda (men ignorera inte problemet).

/Mikael

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar