Oavsett om du har en snygg monter är det viktigast att den är tydlig för besökarna.
Montern ska lätt ge besökaren svar på vilket företag som finns i montern, vad företaget arbetar med och hur produkten eller tjänsten kan hjälpa besökaren.
Motsatsen till ovanstående gör livet krångligare för besökaren som ofta är stressad och har många inplanerade möten på mässan.
Se till att monterns budskap syns på långt håll och håll dig till ett budskap. Besökarna bombarderas av information på en mässa och kan omöjligtvis ta in allt.
Vi har tidigare skrivit om ”Mormorstestet” här på bloggen och detta är ett ypperligt sätt att ta reda på om er monter är tillräckligt tydlig.
Så här kommer en upprepning av ”Mormorstestet”.
Låt din mormor titta på er monter i 3 sekunder, vänd henne sedan bort från montern och be henne beskriva vad ditt företag heter, säljer och hur era produkter eller tjänster kan hjälpa henne.
Om hon svarar fel eller är tveksam är monter inte tillräckligt tydlig.
/Ulrika
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar