Ju fler sinnen som en utställare kan stimulera en besökare med desto större chans att finnas kvar i besökarens minne längre. Så är det ju.
På Interfood i Göteborg idag hade naturligtvis de flesta utställarna något gott att bjuda på, det doftade bbq, nybakat bröd och kryddor, olivolja, honung och läskande drycker i varje hörn, så doft- och smaksinnet hade de flesta utställarna satsat på.
Då sticker man ju å andra sidan inte ut på mässan på samma sätt som en utställare skulle kunna göra med nybakta kanelbullar på en industrimässa, så då får man hitta på något mer.
Göra konstverk av frukt till exempel, förutom att bjuda på härlig frukt och dryck i sin monter fick man också beskåda hur en kvinna gjorde konstverk av olika frukter.
Mycket imponerande att se på, många besökare stannade till och personalen i montern var alert och passade på att ta kontakt med besökaren under tiden.
Visserligen känns det inte som om jag kan gå hem och göra skulpturer i meloner efter detta, men det ledde i alla fall till ett bra samtal med monterpersonalen – och det var ju det som var syftet.
/Ulrika
tisdag 19 maj 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar