En av Mässgurus trendspanare besökte Elmia Game Fair i helgen och rapporterade tillbaka om en monter som uppfyllde förväntningarna på flera punkter. ProSafe hade en monter som gjorde det lätt för besökaren på flera sätt. På håll kunde man se vad det var de sålde, nämligen vapenskåp, som var uppställda överallt i montern. Som besökare fick man gå och titta hur de fungerade och testa dem.
Personalen var också på tårna och var framme och pratade med besökarna. Personalen upplevdes som kunnig och svarade på alla frågor och gav råd.
Att visa tydligt vad man som utställare producerar gör det lättare för besökaren, och det lockar rätt personer samt gör det lättare för utställaren att nå sina mål med mässdeltagandet. I detta fallet var målet att sälja vapenskåp och då visades dem och besökaren fick "klämma och känna". Montern är viktig men monterpersonalen är viktigare i nästan alla lägen. I detta fallet fick min trendspanare den information han ville ha och fick dessutom tips för hur han kunde öka säkerheten vad gäller förvaringen av sina vapen. Genom värdefull information och tips blir utställaren ihågkommen och uppfattad som den bästa på mässan.
/Ellen
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar