måndag 18 maj 2009

Minnen som lever kvar


Hur får man besökarna att ta med sig ett minne från oss som man sedan bevarar? Ett exempel fick jag när jag besökte Urolog- kongressen i Stockholm. I European Urology:s  monter kunde man få sitt kort taget framför olika bakgrunder (bakgrunden togs fram digitalt, i montern stod man framför en blå duk). Man kunde välja mellan att t.ex. flyga luftballong över Stockholm eller att (liksom jag) stå framför Stockholms stadssilhuett. Kortet fick man sedan direkt  i montern och självklart stod också utställarens namn och budskap på kortet. Ett trevligt minne som säkert många bevarade efteråt.

Lärdom. Att ta speciella kort på besökarna i din monter (t.ex. tillsammans med en kändis) och sedan sätta ditt namn och budskap på kortet innan besökarna får det, är en aktivitet som får besökarna att bevara minnet av ditt företag länge. (Detta har det gjorts flera varianter på t.ex. har Canon i England skapat en speciell eventpatrull som säljer sådana tjänster)

/Mikael

1 kommentar:

  1. Snyggt! Det ser faktiskt ut som om du varit i Stockholm på riktigt. ;-)

    SvaraRadera