måndag 3 maj 2010

Lärdomar från andra forum

I helgen besökte jag endagsfestivalen Popadelica i Huskvarna. Det var en himla trevlig dag med besökare av blandad ålder. Det var några saker som gjorde att man upplevde att arrangören brydde sig om sina besökare, och jag tror att utställare såväl som mässarrangör skulle kunna lära sig av detta.

Först och främst så var det inga problem att betala med kort, vilket för mig som är kontantinkompetent är en stor fördel. All personal var dessutom väldigt trevlig, allt från entrépersonalen till de som kämpade med att hälla upp öl till alla törstiga. När alla dessa skulle åka hem stod stadsbussarna och väntade på oss och man behövde bara visa sin entrébiljett för att få åka med. Dessutom hade de människor som dirigerade alla till bussarna och berättade att det var "gratis".

Allt detta faller in under två kategorier av genomtänkhet: Den första kategorin är att göra det enkelt att besöka festivalen, jag behövde inte ha kontanter och de fixade till och med så att jag kom hem. Det andra är att de överstiger mina förväntningar med att ha sett till att jag kommer hem - en sak de inte ens går ut med att de gör. Att det dessutom är inringat med enbart positivt bemötande gör upplevelsen ännu bättre.

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar