torsdag 20 maj 2010

Att uppmuntra till nytänkande och affärsutveckling

Läser på Webfinanser att Canon hårdsatsar på att uppmuntra affärsutveckling när man ställer ut på årets Ipex-mässa i Birmingham. Ambitionen som Canon har är att inspirera besökarna till nytänkande och affärsutveckling. För att kunna göra detta utökar Canon i år sin närvaro på mässan. Canon demonstrerar bland annat sin hittills mest omfattande och tekniskt mest avancerade portfolio med lösningar för den grafiska branschen.

Ett annat inslag är att Canon, på plats, erbjuder besökarna affärskonsultation genom Canons affärsutvecklingsprogram -
Canon Essential Business Builder Program - och delar med sig av sina mest innovativa lösningar för att ge kunder insikt i hur de kan lyckas i sin strävan efter ökad avkastning och affärsnytta.

Kenneth Oxenstrand, Marknadschef för Professional Print på Canon Svenska, uttalar sig i artikeln: "- Affärsutveckling är en allt viktigare fråga inom den grafiska branschen – marknaden förändras snabbt och det gäller att vara med på tåget i vändande konjunktur".

Canon anser att Ipex-mässan ger besökarna en unik chans att ta del av de senaste affärsutvecklingsverktygen som kan hjälpa dem att skapa nya produktionsprocesser och tillväxtmöjligheter.

Hur använder sig ditt företag av mässor för att uppmuntra marknaden till nytänkande och affärsutveckling? Canon-exemplet är också ytterligare ett exempel på att det är när marknaden är svag som det enklast går att vinna marknadsandelar.

/Mikael

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar