måndag 31 maj 2010

Vara annorlunda

Jag följer ett antal bloggar varje dag som jag tycker är bra. Ibland så hittar jag inlägg som formulerar något som vi på mässguru predikar. Idag hittade jag just ett sådant på Seth Godins blogg. Det handlade om att alla företag kämpar så hårt att vara lika att det ger kunderna bara ett val - nämligen att gå på vilket som är billigast eller närmast. Motsatsen är ju att vara annorlunda så att kunderna gör ett aktivt val baserat på annat än pris.

Detta är alldeles för sant i mässvärlden. Montrar ser exakt likadana ut, ibland vågar man ta en lite "galen" färg, inbjudan är på samma sätt som alla andra, aktiviteterna är mest likadana... Jag kan fortsätta men ni förstår vart jag vill komma.

Testa att göra en bit annorlunda, man ska inte springa innan man kan gå. Testa att göra en udda aktivitet, eller bjud in på något nytt sätt. Kontakta nya människor som kan ha nya infallsvinklar: projektassistenten, ny reklambyrå eller varför inte oss på mässguru.

Våga ta steget och var unika!!

Välkommen till en ny fantastisk vecka (för måndagströtta ber jag om ursäkt för käckheten)!
/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar