onsdag 12 maj 2010

Vad får besökare att stanna till?

Tidningen Market genomförde nyligen en undersökning där man frågade människor om vad som får dem att stanna till vid en tillfällig butik i ett köpcentrum. Vad tror du är viktigast? Så här svarade man.

1. Att man hittar bra saker till rätt pris (41%)
2. Att butiken känns seriös (29%)

Vad får din målgrupp att stanna till vid en monter när de besöker en mässa?

/Mikael

2 kommentarer:

  1. I veckan besökte jag UF-mässan på Älvsjö och det som fick mig att stanna till vid en specifik monter var i störst utsträckning montervärdar som tog kontakt utan att kännas för påtryckande.
    // U

    SvaraRadera
  2. Personligt bemötande är ju otroligt viktigt. För mig är det även viktigt hur något ser ut. Är det en spännande design eller färger som sticker ut så vill jag gärna titta närmare.

    Alltid spännande att tänka igenom vad det är som gör att man handlar på ett visst ställe och väljer bort andra. Ibland är man medveten om vad det är och ibland handlar man av bara farten i butiker utan att ha planerat det...

    SvaraRadera