fredag 30 april 2010

Uppmärksamma elefanten

Mimmi Dahlström (delägare i Äventyrens Ö) har en gång sagt att: "-Om det finns en elefant i rummet så kan man inte ignorera den". Och självklart har hon helt rätt, även om vi ibland försöker. Hur många utställare är det inte som många på varje möte inför ett mässdeltagande känner sig obekväma eller missnöjda med någon del av det kommande deltagandet men väljer att inget säga. En kollega till mig har uttryckt det som att: "-Jag vet vad jag tycker men jag orkar inte att stå för det."

Problemet är bara att uppmärksammar vi inte elefanten så kommer den förr eller senare att förstöra hela vårt deltagande. Så min uppmaning är att - lyft upp elefanten på bordet (bildligt) - och diskutera igenom vilka delar av deltagandet som ni kan och måste utveckla för att bli nöjda med ert resultat.

/Mikael

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar