Att ställa ut på mässor är ju en del av marknadsföringen för ett företag. Och marknadsföring handlar ju om att sprida vetskapen om ett företag och/eller produkt... och uppmärksamhet det får man grovt sett på två sätt: antingen så har man något som folk verkligen pratar om, ett speciellt erbjudande eller någon kampanj som verkligen är attraktiv. Eller så jobbar man med konstanta jämna förmåner, sånna som skapar förtroende och på sikt ger er marknadsandelar.
Detta gäller i allra högsta grad för mässor. Ni kan ha den häftigaste montern, den mest galet bra aktiviteten eller det bästa mässerbjudandet på mässan. Detta skapar uppmärksamhet och besökarna kommer att snacka om er. Eller så satsar man på ett mer enträget förtroendeingivande mässarbete. Jobba mer med igenkänning och personbasis. Enkla saker som förenklar för mässbesökaren är sådant om kan hjälpa till i det mer långsiktiga arbetet.
/Ellen
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar