torsdag 8 april 2010

Tips och tricks från restauranger och butiker

Att ta hjälp från butiker och restauranger när man funderar över sin monter är inte dumt. Till exempel kan man ta lärdom från McDonalds om man vill ha kortare möten. Deras inredning gör så att man trivs en kortare stund men att man sen vill bege sig ganska fort. Det innebär inte att intrycket är negativt men att man omedvetet styrs till att vilja gå när man ätit upp. Detta gör att McDonalds kan fylla på med nya gäster. Om du vill nå motsatsen så kika in på ett café eller en restaurang som du trivs på och fundera över vad det är som gör att du trivs.

Ikea är en mästare på att skylta, slussa och få folk att röra sig rätt i sina varuhus. Kolla hur ofta de skyltar och hur de med inredning, golv och väggar gör så att man går "rätt" väg och inte missar några av deras produkter. Med musik påverkar de också hur fort vi går igenom varuhuset.

Det finns massor att lära från andra områden, spännande saker dessutom!

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar