Appropå det där med god service...
Eftersom det är fredag och HV 71 vann i går så tänker jag berätta en roligt historia. Vem vet det kanske blir en tradition. Historien belyser olika synpunkter på service och kundbemötande. Det handlar om mamman som arbetade i köket samtidigt som hon tjuvlyssnade på sin femårige son som lekte med sitt elektrisk leksakståg i vardagsrummet bredvid. Hon hörde hur tåget stannade och hur hennes som skrek ”Alla idioter som skall gå av tåget snabba er för f-n! Och alla ni som skall gå på skynda på nu för h-e.”
Den förskräckta mamman rusade in och tillrättavisade sonen för hans hemska språk och sa till honom att gå in på sitt rum och stanna där i två timmar. Hon avslutade sin tillrättavisning med att säga att efter två timmar fick han komma ut igen och leka med sitt tåg igen men då förväntade hon sig ett välvårdat språk.
Efter två timmar så kom hennes son ut från sitt sovrum igen och fortsatte att leka med sitt tåg. När tåget stannade hörde hon sin son säga: ”Alla passagerare som ämnar avstiga på denna perrong, vänligen se till att ni inte glömmer något av ert bagage på tåget. Vi tackar för att ni valt att resa med oss och vi hoppas att få återse er snart, ha en fortsatt bra dag.”
Mamman började att le stolt och hennes lille pojke fortsatte: ”Och ni som är förbannade för förseningen på två timmar vänligen kontakta den feta kontrollanten som står i köket.”
/Mikael
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar