onsdag 28 april 2010

Ingen slår Google

I en mätning presenterad i WPP kan man läsa att Google är för andra året i rad det varumärke som värderas högst. Varumärket värderas till hela 814 miljarder kronor... inte illa!

Om man googlar google (jaa det kan tyckas som kaka på kaka på något sätt) så får man upp otroligt många varianter och vidareutvecklingar på Google. Bland annat så hittar jag Google is your friend och en sida där Google har samlat sina logos som är tematiska för någon händelse t.ex Vasaloppet har en egen google logo. På detta sätt känns Google mer som en kompis än ett stort opersonligt företag. Jag är övertygad om att det är en del av deras succé.

Att uppfattas som vän är något som Mässguru hävdar ger ett företag en fantastisk fördel. Genom möten har man störst chans att få sina kunder att uppleva er som vänner snarare än en leverantör. Så tänk igenom era möten och gör det bästa av dem, gör dem till era vänner så kanske det är ni som snart är det högst värderade varumärket.

Varför tror ni att Google lyckas så bra?

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar