måndag 19 april 2010

Dagens inspirationsord

Vid mitt skrivbord har jag ett antal citat som jag tittar på ibland för att komma igång i tänkandet. Idag såg jag två citat som båda är från Seth Godin och som jag tycker passar bra i marknadsföringstänket.

"Stora idéer är från början små idéer som inte blivit slopade för tidigt"

"Var villig att misslyckas"

Båda dessa citat handlar om att våga göra det som inte är helt bekvämt, utan våga satsa på det udda. Det är det udda som kan bli riktigt stort, men det är också det som kan misslyckas. Det är där vi lätt blir för bekväma och tar det bekväma kortet, som funkar, men inte ger det där lyftet. I mässammanhang finns det OTROLIGT många mässdeltaganden som är rätt men inget mer, dessa glömmer mässbesökaren snabbt bort. Våga misslyckas och gör något annorlunda!!

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar