fredag 19 februari 2010

Räkna på Life Time Value

I dagens nummer av nwt läser jag om Karlskoga Segelsällskap som under ett antal år arbetat hårt för att bli utsedd till Ungdomsvänlig klubb enligt Svenska seglarförbundets kriterier. Seglarförbundet har satt upp 13 kriterier som en klubb måste uppfylla för att få kalla sig Ungdomsvänlig. Förbundets mål är att utveckla de svenska klubbarnas ungdomsverksamhet för att på så sätt även långsiktigt gynna Sverige som kappseglingsnation. För klubbarna är det också positivt för att det kan hjälpa dem att locka fler ungdomar till den egna verksamheten. Hur förbereder sig då Karlskoga Segelsällskap inför sommarens ungdomsverksamhet med tävlingar och utbildningar? Jo man åker på båtmässa och diverse utbildningar.

Jag är övertygad om att Karlskoga segelsällskap inte är unika. För en utställare på en båtmässa innebär detta att man tidigt kan sätta avtryck hos ungdomarna som blir vår nästa generation seglare. Räkna gärna på LTV (Life Time Value). Hur mycket är det värt att få en livslångt trogen kund och ambassadör? Och det gäller för övrigt inte bara inom båtbranschen. Ungdomar är en viktig grupp. Hur tar ni hand om ungdomar som kommer in i er monter på en mässa? Vad tror du att de säger om ditt företag efter mässan, när du inte kan lyssna?

/Mikael

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar