fredag 19 februari 2010

Att synas på ett oväntat ställe

På årets Antikmässa på Stockholmsmässa fanns ett oväntat inslag. I en av installationerna på mässan fanns robotar från ABB. För svt uttalar sig Mikael Svensson på ABB Robotics. "- Det kanske är en konstig kombination, men vi tycker om att synas i innovativa sammanhang. Innovation är något vi verkligen brinner för på ABB och det här är ett sätt att visualisera det på ett trevligt sätt.".

Genom att visa upp dina produkter i ett oväntat sammanhang kan du koppla nya värden till dina produkter och på så sätt förändra människors attityder. Sanna Gebeyehu kreatör uttalar sig för svt. " - Vi har tänkt framtid och dåtid. Att robotarna som är väldigt industriella någonstans får en själ och tar hand om de gamla sakerna eller personifierar någon som tar hand om de gamla sakerna."

Att dyka upp i oväntade sammanhang (både på mässor och andra mötesplatser) är en stark trend just nu. En av anledningarna är att underhållning och marknadsföring allt mer flyter samman. Titta gärna på svt play hur det såg ut med ABB:s robotar på Antikmässan och låt dig inspireras. I vilka mässammanhang passar dina produkter in?

/Mikael

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar