Jag har tidigare bloggat om hur mässbranschen kan hämta inspiration ifrån butiker och butiksskyltning. I en artikel i Market har NK:s proffs fått ge sina bästa råd inför en julskyltning:
(1) Planera i god tid, (2) Väck förväntan, (3) Skapa en happening, (4) Fingertoppskänsla, (5) Tänk till: Vad vill vi visa?, (6) Skapa ett tema, (7) Känn efter - hur känns skyltningen?, (8) Tala till alla sinnen, (9) Snåla inte, (10) Bjud kunden på något extra, (11) Förläng skyltningen ut på gatan - tänd marshaller, musik etc, (12) Bjud på nyheter inne i butiken, (13) Visa extra omtanke, (14) Ordna en kundklubbsaktivitet (ex. bjud medlemmar på en vip-afton kvällen innan start).
De flesta av de här råden går att direkt översätta till hur vi skall utforma vår monter.
/Mikael
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar