torsdag 18 februari 2010

Monterpersonalen

När jag vandrade runt på Möbelmässan så gick jag in i ett stort företags monter. De hade samma tema som jag har sett att de har marknadsfört ett tag innan och det satt som ett smäck! Allt var otroligt snyggt och jag blev direkt kontaktad av trevlig monterpersonal. Först fick jag en god och hälsosam liten snitt och sedan frågade hon intresserat varifrån jag kom. Hon var montervärdinna och kunde inte hjälpa mig helt, detta är helt ok men två misstag begicks!

1) Montervärdinnan visste inte hur man uttalade företagsnamnet, och felbetoningen var i detta fallet INTE bra.
2) Jag blev vidarebefordrad till ytterligare en person som inte jobbade på företaget, vilket gjorde att jag återigen inte fick veta det jag ville.

Summa summarum: När man har stora montrar som kräver monterpersonal som inte är helt familjära med företaget, se till att de får en ordentlig utbildning innan så att de kan besvara de enkla frågorna och säger rätt saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar