onsdag 4 februari 2009

Södertörns ballongsuccé



Här är några bilder från när Södertörns högskola ställde ut på Saco Studentmässa hösten 2008. Målet var dels att få uppmärksamhet och varumärkeskännedom bland den stora mängd studenter som besöker mässan, dels att få x antal kontakter med intresserade studenter. 

Aktiviteten blev något så barnsligt enkelt som heliumballonger. En aktivitet som går mot allt som man i högskole- och universitetsbranschen brukar göra, där man är rädd för att inte verka nog seriös. 

I Södertörns monter kunde besökarna delta i en tävling som fick ut p åatt de skulle gå runt med en Södertörnballong på mässan och samla stänplar på ett kort, lämna in kortet och ha en chans att vinna fint pris. Tävlingen hade knappast bhövts. Alla ville ha ballonger ändå. är det var som mest tryck väntade 200 personer i kö. 

Ballongerna blev en snackis på mässan, Södertörns monter stack ut och drog till sig besökare. TIllsammans med en peppad och driven monterpersonal (de hade gått en kurs i monteragerande hos mig) uppfylldes de högt ställda målen redan första dagen. 

Dessutom vandrade 5 000 ballongprydda levande reklampelare under mässan. Och ballongerna levde vidare på tunnelbanan och på stan. Ballongerna syntes även i TV4 samma kväll när de gjorde ett svep över T-centralen. :-)

/Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar