tisdag 24 februari 2009

Öka chanserna att lyckas!

Vad är det som gör att vissa montrar på mässan är fulla med besökare och andra montrar gapar tomma?
Undersökningar visar att andelen extremt nöjda utställare ökar och andelen extrem missnöjda utställare ökar.
Svaret är enkelt, att få in besökarna i sin monter kräver hårt arbete, kampen om besökarnas tid är tuff och det skall till ett aktivt mässagerande för att lyckas. Idag kan man som utställare knappast sitta och vänta på att besökarna skall ramla in.

Vad kan man då göra för att öka chanserna att lyckas som utställare?
Till att börja med, ett systematiskt arbete där allt man gör i montern styrs av målen och mässtrategin.
Att arbeta hårt, både före, under och efter mässan och se till att din personal är väl förberedd.
Sist men inte minst, stick ut! Om vi ser ut, klär oss, argumenterar på samma sätt som alla andra, hur skall vi då bli ihågkomna efter mässan?

Man kan sticka ut på många olika sätt, tex kan man ha en flådig monter med fantastiskt roliga aktiviteter i, men för de flesta sätter budgeten gränser och då finns det andra alternativ, tex kan man se till att ha en monterpersonal som är de bästa lyssnarna, helt gratis och mycket värdefullt.

/Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar