torsdag 14 januari 2010

Hjälpsamhet

Jag skrev i årets första inlägg om att vilja vara hjälpsam. Nu har jag upplevt både vilja och ovilja inom loppet av några timmar.

Helt otippat krånglade mitt officepaket och jag ringde därför till microsoft. De svarade direkt och tog en massa uppgifter och bad sen att återkomma inom tre dagar. För alla er som jobbar med datorer så vet ni att det inte är ett alternativ att inte kunna använda datorn på i värsta fall tre dagar.

Jag packade därför ihop min dator och begav mig till Machuset och där har jag nu varit i nästan 2 timmar. De hjälpte mig så gott de bara kunde, helt ostört fick jag deras uppmärksamhet. Tyvärr löste vi inte riktigt problemet men jag kom därifrån med en otroligt bra känsla och med planen att gå dit och handla deras programvara.

För så fungerar vi, får vi något så vill vi gärna ge något tillbaka. I det här fallet så kommer det som jag ger tillbaka vara att jag rekommenderar dem samt kommer köpa mina dataprylar hos dem.

Att vara hjälpsam funkar, så enkelt är det. Ska bli mycket spännande att se hur Microsoft löser mitt problem.... jag återkommer med det.

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar