torsdag 28 januari 2010

Att göra en riktig burn-out














Som gammal Trollhätte-bo känns det extra skönt att det nu verkar som att (peppar, peppar) affären mellan Saab personvagnar och Spyker äntligen går i lås. Men självklart har man en lång resa framför sig, men det finns åtminstone en resa att vara med på. I en artikel i Resumé berättar Saabs PR-chef Eric Geers att man nu nyanställer för att klara blixtlanseringen av nya 9-5 till Genevésalongen som börjar den andra mars. Både Saab och Spyker har en lång erfarenhet av mässor där till exempel Spyker historiskt sett säljs via event och motormässor. Men att samordna två olika organisationer med både olika mässerfarenheter och strategier kommer inte att bli helt lätt. Det gäller nu att på kort sikt både lyfta varumärket men också att få igång bilförsäljningen (något som mässor är oöverträffade på). Det skall därför bli spännande att se hur bolaget kommer att presenteras i Genéve. Jag hoppas att man hittat ett mässkoncept som är tydligt, sticker ut och som dessutom manar till action. Kort sagt ett koncept som hjälper dem att nå sina mål. Lycka till.

/Mikael

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar