fredag 29 januari 2010

Att bli vippad


I medelklassverige är det inte ofta man blir VIP, inte jag i alla fall. Men efter att ha rest långt och mycket till olika utställare runt om i Sverige så har jag uppnått en viss status hos SJ. När jag senast skulle köpa min frukost i bistron så personalen otroligt trevlig, jag fick gärna ta en cafe latte istället för en vanlig kaffe.... utan extra kostnad. Genom dessa små medel kände jag mig genast viktig och omhändertagen, och vad är bättre än att späda på människors känsla av att de är viktiga... om inte viktigast!

Detta är ett trick som fungerar mycket bra på mässor också. Tänk era allra bästa kunder eller varför inte era drömkunder, gör dem till era VIP! Tillsammans med Time Care gjorde vi just detta på deras mässdeltagande på Läkarstämman. De skickade ut nycklar till sina VIP som var till ett cykellås och om deras nyckel låste upp låset var cykeln deras. Detta var bra på minst tre sätt:

1) De som fick en fysisk nyckel skickat till sig, visste att de var påkostade och därför var det inte så många som kunde ha fått nyckeln.
2) När de kom till montern med en nyckel så visste personalen att detta var en av deras viktiga kunder och kunde därför snabbt behandla dem med sitt bästa VIP-manér.
3) De fick naturligt tid att prata med dem och inte nödvändigtvis bara om företaget.

Hur kan ni vippa era kunder för att få dem att känna sig viktiga?

Trevlig helg alla!
Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar