onsdag 24 mars 2010

Massa mässor
























Nu slår jag nästan knut på mig vad gäller mässbesök. Inom loppet av fem dagar kommer jag att ha besökt tre mässor. I söndags var det Elmia Inspiration som visade allt som är intressant inom frisörbranschen, igår besökte jag Nordbygg som visar allt vad byggbranschen snackar om nu, och i morgon ska jag till resemässan TUR.

Självklart har jag sett många intressanta saker och jag tänkte börja med att berätta om en utställare på Nordbygg, Cupori. Företaget jobbar med kopparrör och på plats bockade man kopparrören (vilket gick hur fort som helst), och satte på en ringklocka - resultatet blev en ringklockeförsedd käpp. Överallt på denna enorma mässa hördes Cuporis ringklockor och människor i alla åldrar hade käpp helt plötsligt.

Detta gav bra uppmärksamhet till Cupori som befäste sitt ideal om att vara en stabil och säker leverantör. En förbättring hade varit att ha loggan på käppen så att de som inte sett att det var de som gjorde käpparna ändå hade gjort kopplingen.

/Ellen

1 kommentar: