fredag 10 september 2010

Mässor som varumärkesbyggare

Nu får det vara slut på vår semesterpaus i bloggandet. Har precis varit på Husvagnsmässan på Elmia och där kryllade det av besökare, både i mässhallarna och på husvagnscampingen. En intressant trend som syns allt mer på våra mässor är hur utställare med en indirekt koppling till branschen deltager för att stärka sitt varumärke. På Husvagnsmässan ställer till exempel Skoda ut med ett tydligt varumärkessyfte.



Besökarna möter Skoda både utanför och inne i hallarna. Ute kan man dessutom tävla med Skoda.



Tävlingen gick ut på att testsatt man en Skoda och fyllde i ett frågeformulär om sina intryck så fick man en liten oåse med Ahlgrens bilar. Om man sedan dessutom valde en bil på "Choklad-hjulet" och pilen stannade på just den bilen så fick man en stor påse bilar. Tävlingen var proffsig och Skodas representanter förstärkte intrycket ytterligare.

/Mikael

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar