måndag 13 september 2010

En mässklassiker

På Husvagnsmässan i Jönköping träffade vi på Garmin och J.R. Larmcenter som körde en gammal mässklassiker som jag tror först användes av Stena Line. Aktiviteten gick ut på att besökarna i montern fick sätta på sig ett klistermärke med ett nummer på. Men numret var inte unikt utan det fanns två exemplar av varje nummer (som jag förstod det). Den som sedan hittade sin "tvilling" på mässgolvet och tog med denne till montern vid ett visst klockslag hade möjlighet att vinna fina priser.



Aktiviteten är ambitiös och här fanns det en tydlig koppling till GPS. Dessutom utvidgar den mässdeltagandet till att sprida ut sig över hela mässgolvet. Det gäller dock att få besökarna att engagera sig tillräckligt och det krävs ganska mycket för att besökaren skall leta, hitta och övertyga sin tvilling att följa med till montern vid rätt klockslag. En variant är att ha många av samma siffra eller att arbeta med olika färger.


/Mikael

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar