torsdag 12 november 2009

Upplevelser

Förra årets julklapp var en upplevelse av något slag, och detta är ett fenomen som jag läser om och ser lite överallt. Det räcker inte längre med de gamla vanliga koncepten; ett köpcenter, en butik eller en konsert... utan de måste leverera upplevelser för att bli värda att kommas ihåg.

I Tyskland finns köpcentrum där du kan testa produkten du ska köpa, t.ex. gå in i en dusch med regnstället du är intresserad av... Upplevelsetrenden syns också på konserter, det räcker inte att dansa och sjunga lite längre. Pink kom till Stockholm i veckan och bjöd på just detta. SVD beskriver hennes konsert såhär: "På scen har dansarna kuddkrig så att fjädrarna flyger. I luften gör Pink akrobatiska rörelser innan hon hissas ner i ett hål i scengolvet... Hon vecklar ut en show med extra allt."

Så på nästa mässdeltagande, se till att göra lite akrobatiska rörelser... så svårt är det ju inte ;). Nej men ha tänket kring upplevelser med er, om ni kan leverera en upplevelse som stämmer överens med ert varumärke så lovar jag att ni kommer bli ihågkomna länge!

/Ellen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar