onsdag 25 november 2009

Först in först ut

Nu är vi mitt inne i årets intensivaste mässperiod och det känns som jag tillbringar hela veckorna i olika mässanläggningar. Ett återkommande intryck är att den gamla mässanningen att mässorna ligger sent i konjunkturen när det gäller utställarna men tidigt i konjunkturen när det gäller besökare verkligen stämmer. På mässa efter mässa ser vi hur besökarsidan har börjat att röra på sig igen. Ett exempel är Elmia Subcontractor där flera utställare som jag pratade med berättade att besökarna i år kom för att diskutera konkreta projekt medan man för ett år sedan mest frågade hur illa det såg ut med konjunkturen. Men Elmia Subcontractor är inte ensamma utan på ett flertal mässor har jag fått höra samma historia när jag pratat med utställarna.

Mitt råd till alla som funderar på att ställa ut är att ta chansen och gör något riktigt bra av ert deltagande. Nu går det att vinna marknadsandelar. Besökarna är på hugget.


Mikael

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar